משחקי חשבון

משפטים של מורים

לימוד אקסל
אודות האתר
אקסל 2007


משחקים ללימוד חשבון לילדים בכיתה ב ו- ג

להלן משחקי חשבון מהנים המאפשרים תרגול של חומר הלימוד הנלמד בבית הספר היסודי.
ניתן להשתמש בהם כחזרה נוספת בבית ובכיתה לתרגילי החשבון הניתנים במהלך השיעור.



חיבור וחיסור תרגול לוח הכפל לימוד המבנה העשרוני עיגול מספרים לעשרות ולמאות

משך הטעינה של כל משחק: כ- 5 עד 10 שניות
ניתן לקרוא כאן אודות התכנון והמבנה שלהם

משחק לתרגול חיבור
חיבור עם כרישים
משחק חיבור לכיתה א' ו- ב' - כרישים האם תצליחו להציל את דג הזהב?

לחצו על הכריש עם התשובה לתרגיל החיבור, ופוצצו אותו לרסיסים.

ניתן לבחור תרגילים ברמות קושי שונות (עד 10, עד 20 וכו').
הכתבה - תרגול הכתבות לכיתה ב ג ו- ד

משחק לתרגול חיבור וחיסור
דרקונים ומכשפה
משחק לתרגול חיבור וחיסור עד 10, 20, 50 ו- 100 נסו להציל את המכשפה מהדרקונים המאיימים לתפוס אותה!

בתחתית המסך יופיע תרגיל חיבור או חיסור. לחצו ופוצצו את הדרקון הנושא את הפיתרון לתרגיל.

ניתן לבחור את טווח המספרים לחישוב - עד 10, עד 20, עד 50 או עד 100.

תרגול לוח הכפל
חלליות על הירח
משחק לוח הכפל חלליות ממוספרות נמצאות בקרבת הירח.

בראש המסך מופיע תרגיל כפל.

יש ללחוץ על החללית עם התשובה לתרגיל כדי לשלוח אותה לדרכה.


לימוד המבנה העשרוני (עד אלף ועד רבבה)
הבחנה בין ספרת אחדות/ עשרות /מאות/ אלפים:
עד 1,000
אסוף את הברווזונים

תרגול בטווח המספרים: 100-999

מספר בעל 3 ספרות יופיע על המסך, יחד עם משפט האומר על איזו ספרה ללחוץ: ספרת ה"אחדות", ה"עשרות" או ה"מאות".

כל לחיצה נכונה תשלח ברווזון אל תוך המים.
עד 10,000
השט את הספינות

תרגול בטווח המספרים: 1000-9999

מספר בעל ארבע ספרות יופיע על המסך. משפט יופיע בראש המסך המבקש ממך ללחוץ על ספרת האחדות או העשרות או המאות או האלפים שלו.

כל לחיצה נכונה, תשלח ספינה נוספת אל תוך האגם.


קריאת מספר בספרות ובמילים:
עד 10,000
נשר ומטוסים

תרגול בטווח המספרים: 1000-9999

אל המסך ייכנסו בטיסה מטוסים ועליהם מספרים.

לחץ על המטוס אשר המספר שלו רשום במילים בתחתית המסך.



הבנת המבנה העשורי של מספר כאלפים שלמים + מאות שלמות + עשרות שלמות + יחידות
עד 999
כדורים פורחים בהרים

תרגול בטווח המספרים: 100-999

שלושה מספרים יופיעו במסגרת בתחתית המסך.
למשל: 70 , 8 , 400
אם מחברים את שלושת המספרים האלו - מתקבל מספר חדש. בדוגמא שלנו: 478.

מצא מספר זה על הכדורים הפורחים ולחץ עליו. לחיצה נכונה תשלח אותו אל האוויר.
לאחר שתשלח בהצלחה את כל הכדורים הפורחים, לחץ במקום כלשהו במסך לקבלת סט חדש.
עד 9,999
זיקוקים

תרגול בטווח המספרים: 1000-9999

מספר בעל 4 ספרות יופיע על המסך.

עליך לשחזר מספר זה באמצעות לחיצה על כפתורים עם הערכים 1, 10, 100 או 1000.
ניתן לבצע תיקון באמצעות לחיצה על כפתור המינוס המתאים.

עם כל הצלחה תזכה במופע זיקוקים קצר, אשר יילך ויתעצם ככל שתתקדם.


סדר המספרים (השוואת מספרים - מה גדול ממה):
עד 1,000
מכוניות
תרגול בטווח המספרים: 100-999

ארבע מכוניות ממוספרות יסעו על פני המסך.

עליך ללחוץ עליהן בסדר עולה או בסדר יורד, בהתאם למשפט שיופיע למעלה.
כל לחיצה נכונה תשלח את המכונית לדרכה.
עד 10,000
עב"מים בחלל
תרגול בטווח המספרים: 1000-9999

על המסך יופיעו 4 עב"מים ממוספרים.

לחץ על העב"ם עם המספר הגדול ביותר.
לחיצה נכונה תטיס את העב"ם בחזרה לכוכב שלו, ולאחר מכן תקבל סט של ארבעה עב"מים חדשים.


השוואת מספרים באמצעות הסימנים גדול מ <, קטן מ > ושווה =
עד 10,000
סירות מירוץ
תרגול בטווח המספרים: 1000-9999

עליך להשוות בין שני מספרים שיופיעו על המסך, וללחוץ על הסימן אשר יבטא נכון את הגדלים ביניהם: <, > או =

כל לחיצה נכונה, תזניק את הסירה האדומה שלך קדימה.

נסה להגיע ראשון במירוץ הסירות.


מנייה וספירה ביחידות, עשרות שלמות ומאות שלמות:
עד 1,000
כדורים פורחים בעיר
תרגיל חיבור יופיע על המסך.
על אחד מהכדורים הפורחים הממוספרים יופיע הפתרון לתרגיל החיבור. לחץ על הכדור הזה כדי לשלוח אותו לדרכו.

לאחר כל שלוש לחיצות מוצלחות, תתחיל סדרה חדשה של תרגילים.





עיגול מספרים לעשרות ולמאות
עיגול לעשרות
חלליות
תרגול: עיגול לעשרות

משפט יופיע על המסך בו תתבקש לעגל מספר לעשרות.

חפש את החללית אשר המספר שעליה מהווה את תוצאות העיגול. לחץ עליה וכך היא תישלח לדרכה.
עיגול למאות
כרישים ודג זהב
תרגול: עיגול למאות

בתחתית המסך יופיע משפט בו תתבקש לעגל מספר למאות.

על המסך יופיעו כרישים עם מספרים. אחד המספרים הוא תוצאת העיגול למאות. לחץ על הכריש עם המספר הזה, לפני שיספיק להגיע לדג הזהב.




רקע אודות המשחקים:


מכיון שהם תוכננו במקור לשמש כאמצעי סיוע לחינוך המיוחד, הם מכילים את המאפיינים הבאים:

- חיזוק מיידי לכל תשובה נכונה.
- אין "עונשים" על תשובות שגויות (כגון הפחתת ניקוד וכו').
- אין מגבלת זמן ולחץ של זמן במענה התשובות.
- משך הפעילות היא מספר מצומצם של דקות, עם אפשרות בסיומה להמשיך או לצאת.
- המשתמש מגיב באמצעות לחיצות עכבר בלבד (אין צורך לחפש ולהקליד מספרים במקלדת).
- אין השוואה תחרותית לביצועי תלמידים אחרים (כגון טבלת "High Scores" וכו').
- גירויי המטרה דינאמיים ומושכי קשב.
- המנעות ממסיחים מיותרים.
- ממשק תבניתי ואחיד.
- הוראות ברורות בכתב גדול ובמילים פשוטות.

הופתעתי להיווכח שלמרות (ואולי דווקא בזכות) המאפיינים הנ"ל עושים בהם שימוש מורים בחינוך הפורמלי לא פחות מאשר בחינוך המיוחד.

אשמח לשמוע תגובות / הערות / הצעות:
soferbarak@gmail.com


משאבי אינטרנט נוספים ללימוד חשבון באתרים אחרים:

חשבון חזותי תרגולון ה.ש.ב.ח.ה
אני 10 אוניברכיתה מתמטיקה בכיף
גדול קטן שווה להטוטי מספרים